prihlásenie
Piatokpolojasno18/8°C
slnko 5:50 / 19:19
zápis
Denník spoločenstva (Írsko 13.-22.6.2006)
zápis Slnce, pridané 2.7.2006 16:57
Prológ
Celé sa to začalo úplne nenápadným mailom a následným výdatným chatom medzi Košicami a Kodaňou v jeden nudný decembrový deň...

-------- Original Message --------
Subject: akcia sky europe
Date:      Fri, 9 Dec 2005 03:50:11 -0800 (PST)
From:     mato vavrincik <...>
To:         <...>
Ahoj priatelia,
skyeurope ma opat akciu na letenky bez letiskovych poplatkov, takze sa
da ist niekam pozriet velmi lacno.
*Termín rezervovania*:   7.12.2005 - 14.12.2005
*Termín letov:*              7.12.2005 - 28.10.2006
viac info na http://www.skyeurope.com/

Slnce, 9.12.2005 13:17 :
no ako so skyeurope?
ja by som si celkom dal povedat na taky vikendik...
Slnce, 9.12.2005 13:29 :
to uz dat take nejake mesto na 4 dni sa mi nevidi marne...
Fasci, 9.12.2005 13:31 :
co ja viem...ja som zistil ze ma skoro nic az tak nelaka. mna mesta nejak netrapia...vseobecne
Slnce, 9.12.2005 13:32 :
no ved 4 dni nemusis sediet v meste

Utorok 13.6
Rogi odletel skoro ráno do Dublinu. On musí byť vždy iný. Nás ostatných štyroch vezie na letisko Vlado. Za túto službičku mi dáva 160 libier. Myslím že taxikár by mal peniaze brať a nie dávať, ale svoj postreh si nechávam pre seba. Náš pokus previezť v batožine plynové bomby vyvoláva v obsluhe roentgenu nevôľu. Keď idem tretí krát dozadu, celkom sa mi uľaví že v Dikiho vaku sa našiel iba plechový hrnček, keďže som predtým prisahal ze už žiadne bomby nemáme.

Diki letí prvýkrát, čo letuška neomylne spoznáva. Okamžite sa tak stáva (letuška) terčom nášho láskavého humoru. V Bratislave nás vyložia vedľa terminálu kde potupne čakáme na batožinu, ktorú chmatáme rovno z vozíka. Naozaj vidiecke pomery. Let do Dublinu je pokojný, SkyEurope nás oboznamuje so svojím nápojovým lístkom, to sa nám ešte zdalo pivo za 2,5 eura drahé.

Po prílete precvičujeme anglickú konverzáciu s pipkou v požičovni áut. Rozumieme síce asi tak polovicu, ale suverénne podpisujeme papiere. Moji dvaja praxou a zahraničným štúdiom podkutí právnici nevravia nič. Asi sme si predsa mali dôkladnejšie overiť že rozumieme kde presne stojí to auto, Fasci sa vracia a vďaka svojmu šarmu výpáči tak potrebnú informáciu.

Auto je čierny drak s veľkým kufrom. Podarí sa mi sadnúť na tú správnu (rozumej nesprávnu) stranu a volant mám pred sebou. Predstieram suverenitu, nech sa chlapci tak kŕčovito nedržia sedadiel. S ľavou rukou na riadiacej páke však zažívam prvý deň v autoškole. Taktiež navigáciu budeme musieť ešte trochu vypilovať, na druhej strane spoznávame pekný kus diaľnice a okolia. Hoci zažívam krušné chvíľky v doprave, stihnem sa mrknúť do spätného zrkadla. Myslím že som najkrajší z celej posádky.

Pomerne bravúrne triafame až pred dom Rusnákov zo Svidníka kde máme dohodnutý nocľah. Úvítanie je vrelé, Rogi si už u nich stihol dať sprchu, tak neváhame a v blízkom obchode dokupujeme nejaké pivá a ja konečne cider. Výborne sa na dvorčeku bavíme na Mircových vtipoch ktoré síce poznáme, ale v ten moment sú neodolateľné. Večer graduje keď nám jeho kamarát z Anglicka cez mobil zopakuje dva najlepšie kúsky.

Slnce, 9.12.2005 13:32 :
napr dublin... prenajmes auto a celkom dobre sa tam da pojazdit po pobrezi...
nie je az taky velky ten ostrov ;-)
Fasci, 9.12.2005 13:33 :
no, pockaj pockaj, to uz sa nam predrazuje :))))
Fasci, 9.12.2005 13:34 :
oki, ten dublin v maji by som asi bral
ale ak by sme tam pridali aspon den dva k tomu vikendu

Streda 14.6
Dosť opatrne vstávame a ráno začíname nákupom v Lidli, toť partnerom našej výpravy. Vyrážame na juh do Wicklow Mountains. Schádzame z diaľnice na čoraz lokálnejšie cesty. V írskom poňatí cesta pripomína vyasfaltovaný pás obklopený dvojmetrovým živým a kamenným plotom široký tak pre bicykel. Bez pomocných koliesok. Po pol dni si však zvykám a už sa mi život nepremieta pred očami vždy keď sa zo zákruty vyrúti náklaďák.

Zľahka fotíme hory a prichádzame do Glendalough, komplexu kláštorov zo 6. storočia. Prechádzame sa okolo jazier a povýšenecky preliezame plot s upozornením že ďalej je cestička neschodná. Pohodlný chodník nám dáva za pravdu a odmenou sú mu ironické poznámky až do miesta odkiaľ je naozaj ďalej neschodný.

Cestou naspäť Fasci navrhuje skratku cez krásny lesík. Skôr než stihne niekto zaprotestovať už mám prvých 10 metrov za sebou a predstavujem si, že v papradí sa skrývajú malí zelení škriatkovia. Chodník sa postupne stráca, až stojíme uprostred bažiny. Keďže máme všetci nezlomného pionierskeho ducha, hopsáme ďalej vpred z ostovčeka na ostrovček. Desať krokov od cesty sa Fascimu podarí spadnúť jednou nohou do bahna až do pol lýtka. Béžové nohavice globetrottera strácajú glanc. Mimochodom, prezeráme si aj tie pamiatky.

Aby sme vyskúšali náš pokrok v navigácii, smerujeme k veľkému a starému keltskému krížu. Úchytkom sa pozerám do zrkadla a začínam si vážne myslieť že som tu najkrajší. Úspešne nachádzame aj pár tisícročí starý dolmen a celkom nehanebne zvažujeme nocľah na trávniku pri ňom. Nakoniec sa pohýname ďalej a ako útočisko si vyberáme odľahlé futbalové ihrisko v malej dedinke. Večer si ešte stihneme pozrieť futbal v pube oproti a ochutnať prvého smotanového Guinessa.

Fasci, 9.12.2005 13:41 :
tak ako dame ten dublin?
Slnce, 9.12.2005 13:41 :
ja som iste za
Slnce, 9.12.2005 13:42 :
su este ine moznosti
ateny, pariz
Fasci, 9.12.2005 13:42 :
to je nuda....
Slnce, 9.12.2005 13:43 :
ja sa nakoniec velmi nebranim ani takym kde som bol... barcelona, londyn
Fasci, 9.12.2005 13:44 :
ja by som dal dublin...
ale mozno radsej v juni...
Slnce, 9.12.2005 13:44 :
ja tiez

Štvrtok 15.6
Prichádzame do mestečka Kilkenny a hneď zamierime ku katedrále, kde si hovieme na cintoríne. Keďže každý by si rád pozrel ešte niečo iné, dostávame výborný nápad sa rozdeliť. Dohodneme si pevnú stretávku o 20 minút v meste. Po dvoch hodinách sa náhodou opäť skoro všetci stretávame, nakoniec nie je to tu až také veľké.

Mierime na Rock of Cashel, čo má byť jeden z najkrajších írskych hradov. Ukazuje sa že je to vlastne opevnený kostol, ale aj tak je to dosť dobré. Ako bonus sa dole nachádzajú zrúcaniny opátstva a Lidl. Lidl nás zaujíma viac a stretávame za pokladňou Slováka ktorý nemôže uveriť že tu nepracujeme ale cestujeme. Na parkovisku neľútostne bagrujeme dvojlitrovú zmrzlinu.

Cestou za zastavujeme na mestskom hrade Cahir. Je pekný, po rýchlej prehliadke (cien vstupného) sa rozhodujeme že naň nemáme toľko času. Pokračujeme do grófstva Kerry, konkrétne do pohoria Macgillycuddy's Reeks. Kontrolujem sa v zrkadle, ale v tejto spoločnosti naozaj nie je umenie byť najkrajší keď Ivanovi trčia spod nohavíc cégéčka.

V tejto milej krajine sa zvečerieva okolo desiatej hodiny, skutočná tma prichádza až okolo pol dvanástej. V horách zamierime do doliny nazvanej Gap of Dunloe, kde si nachádzame nádherné miesto na nocľah. Potom prišli. Roje nenásytných mušiek, zbabelo útočiacich v mrakoch a bodajúcich odzadu.

Fasci, 9.12.2005 13:48 :
no len vies my si tu planujeme..
Slnce, 9.12.2005 13:48 :
zase neviem ci diki a rogi by vobec sli
Fasci, 9.12.2005 13:51 :
kazdopadne by asi bolo dost dobre to uzavriet dnes...
Fasci, 9.12.2005 15:38 :
ja by som bol rad keby to bolo tych 5-6 dni
Fasci, 9.12.2005 15:39 :
ze by sme snad stihli aj nejaky trek dat...nielen mesta a auto
Slnce, 9.12.2005 15:39 :
hory su skor na zapade
Fasci, 9.12.2005 15:39 :
na zapad sa autom nesmie?
Slnce, 9.12.2005 15:40 :
smie... tam je dokonca zaujimavejsie pobrezie

Piatok 16.6
Ráno pod náporom mušiek nahadzujeme úrychlene veci do auta. Raňajkami sa nezdržiavame, pokračujeme nádherným údolím ďalej do sedla. Konečne mám šancu šoférovať auto na užšej ceste než je samotné auto. Ostatní obdivujú úchvatné výhľady, ja obdivujem seba - darí sa mi dokonca uhýbať občasným protiidúcim vozidlám. V sedle raňajkujeme, mušky ostali vzadu. Niekto však dostal výborný nápad vypustiť na cestu kočiare s turistami ťahané koňmi, takže pri návrate kľajem ako pohonič tiav. Mimochodom, už som si istý že som tu najkrajší.

Popri pobreží prichádzame na poloostrov Dingle. V sedle mudrujeme nad mapou - sprievodca spomína síce niekoľko možností výstupu na Mt Brandon, nám sa však zdá že vidíme ďalšiu. Neohrozene vyrážame v rozostupoch na perfektnú hrebeňovku, počasie však nie je bohvieaké a občas sa ocitáme v hmle. Kým však dorazíme na vrchol, úplne sa vyčasí a máme krásne výhľady. Najmä na Mt Brandon keďže stojíme o kopec vedľa.

Schádzame dole na pláž a ponárame sa do Atlantiku. Má celkom vydržateľnú teplotu a skvelé vlny. Slnko svieti ako najaté a treba uznať že Írovia vedia ako má vyzerať pláž. Rogi s Dikim na nej pózujú povzbudzovaní Fascim ktorý má v ruke fotoaparát a potuteľne sa usmieva.

Na noc sa ukladáme do lesíka so stolíkmi pripravenými na piknik, pripravené su však aj mušky. Nadránom nás budí podgurážená írska mládež. Keďže nevieme dobre po anglicky, nechápeme čo znamenajú ženské výkriky “No, David, No!“. Keď však okolo Ivanovho stanu začnú lietať kamene, zvažuje že sa predsa len pôjde pozrieť veciam na zúbok. Írovia však v poslednom záblesku zdravého (a triezveho) rozumu prestávajú ťahať tigra za nohu a do rána už je kľud.

Fasci, 9.12.2005 15:40 :
mas nejaku predstavu o spani?
Fasci, 9.12.2005 15:41 :
nejake stany na odpocivadlach?
Slnce, 9.12.2005 15:42 :
so stanmi je to horsie co viem... lebo tam su skoro vsetko sukromne pozemky
zase dobrych ludi sa vzdy mozes spytat ;-)
Fasci, 9.12.2005 15:42 :
no jasne,to by nemal byt taky problem

Sobota 17.6
Ráno opäť iba hádžeme veci do kufra a raňajkujeme na inom mieste. Začíname v tom mať celkom slušnú prax. Šlo by to však oveľa hladšie ak by si Rogi konečne zabalil ešusy. Kontrolujem sa v zrkadle a zisťujem že jeden vlas nie je na svojom mieste. Nakoniec sa rozhodnem nechať ho tak a podporiť svoj rebelský imidž.

Sme pri Cliffs of Moher a hneď nás rozladí že treba na parkovisku platiť. Fasci prorokuje mraky turistov a tvári sa otrávene. Bohužiaľ sa nemýli. Útesy sú úchvatné, avšak človek si to tak nevychutná v dave Amíkov. Aspoň s gustom porušujeme zákaz vstupu na ne, ale tiež to nie je veľké zadosťučinenie, keďže nie sme zďaleka jediní.

Mierime do krasovej oblasti Burren. Začíname byť pomaly imúnni na romantické zrúcaniny kostolíkov a mystické keltské kríže. Zastavujeme pri dolmene starom niekoľko tisícročí, spolu s okolitou skalnatou krajinou celkom vyznie. Diki však hlasito dáva najavo že sa mu zdá smiešny a tvrdí že ho postavili len nedávno. Ešte šťastie že ho nepočuje Rogi, ktorý sa tvári že ho chce študovať celý deň.

Cestou sa zastavujeme pri ďalšom hrade, teda vlastne obytnej veži obohnanej múrom. So zadosťučinením sa zhodujeme že Turci by kôli takej prkotinne ani nestavali tábor a rozsračkovali to rovno za pochodu. Ako vraví Diki, taká veža slúži iba proti vlkom.

Rozhodneme sa trochu nadýchať atmosféry malého mestečka Galway. Prší. Preskakujeme plán A, B i C a rovno ideme na D. Bohužiaľ lacné hostely sú obsadené a voľné hostely sú drahé. Tak aspoň nasávame atmosféru v pube. Fasci nešiel od začiatku s nami, teraz nás však neomylne nachádza v správnom podniku a sledujeme trochu futbal.

V daždi hľadáme miesto na prespanie v národnom parku Connemara. Márnotratne zavrhujeme jedno pri jazere a ďalšie dve hodiny pri neúspešnej jazde írskym vidiekom na neho spomíname. Zvažujeme každú lepšie vyzerajúcu priekopu pri ceste a pomaly prepadáme zúfalstvu. Nakoniec zastavujeme pri niečom čo by sa dalo nazvať miesto, výstižnejšie by však bolo nevyasfaltovaná krajnica a najtrefnejšie tri kopy štrku. Prší. Rogi s Dikim energicky zarovnavaju vrch jednej kopy a vztyčujú stan. Minimálne drenáž majú vyriešenú veľmi dobre. Fasci s Ivanom to stavajú na menšom štrkovisku, zato však odvážne pri ceste. Ja si volím kamenistú pláž jazera nech mám aspoň výhľad a v tme tam staviam stan.

Fasci, 9.12.2005 15:43 :
ja len aby sme mali ujasnenu koncepciu....ze ci sa chceme tarat po mestach v prvom rade, alebo skor tu prirodu....
ak to bude jul, tak potom kludne mozme ist aj na 10 dni...mne to je jedno
Slnce, 9.12.2005 15:53 :
tak podla toho budeme hladat letenky
Fasci, 9.12.2005 15:53 :
no najprv by som s a rozhodol na ako dlho
Slnce, 9.12.2005 15:53 :
ved iste

Nedeľa 18.6
Raňajky prebiehajú v aute zároveň s poradou. Mužstvo je zmoknuté, morálka na bode mrazu. Dnes sme mali v pláne trekking v Maumturk Mountains, ledva sa však trošku odkryjú keď cez nich prechádzame. Prší. Aj najprísnejším strážcom deficitu štátneho rozpočtu sa pozdáva vidina hostela v Donegale.

Zastavujeme sa prezrieť si hrad Ballymote. Vyzerá že Írovia mali veľmi svojskú predstavu ako zabezpečiť defenzívne funkcie hradu, niet divu že ich Cromwell tak valcoval. Pri kostole nás zaujme veľká nádoba, nezdráham sa povedať cisterna, na svätenú vodu. Je nedeľa, celé okolie je na omši a farár má plnú návštevnosť, dokonca sa mu tam vopchá pár pohanov z ďalekých krajov.

V Donegale nenáhlivo nakúpime v Lidli a ubytujeme sa v hosteli. Spokojne pozeráme futbal v obývačke s pivkom v ruke, užívame si teplú sprchu a pohodu. Tú narušia Španieli, keď si v chladničke označia môj cider. So zdvorilou zhovievavosťou anglického detektíva sa ich pýtam že ktorý je Jose alebo Chloe. Našťastie ani jeden, lebo to by sa Diki s Rogim asi fakt zadusili, neberúc do úvahy že skoro zapríčinili medzinárodny incident.

Stále som najkrajší.

Fasci, 9.12.2005 15:56 :
no ci tam ist poriadne, alebo len na vikendovy trip
Slnce, 9.12.2005 15:57 :
a ty sa priklanas ku ktorej moznosti?
Fasci, 9.12.2005 15:57 :
ist tam poriadne
Slnce, 9.12.2005 15:57 :
poriadne je 10 dni, tak?
Fasci, 9.12.2005 15:57 :
no..tak nejak
povedzme 7 a viac

Pondelok 19.6
Ráno si pozeráme Donegal s hradom, ktorý opäť predstavuje obytná veža. Prší. Dnes máme v pláne turistiku v pohorí Derryveagh Mountains. Náš hlavný cieľ je samozrejme v mrakoch, tak od zrúcaniny kostolíka vyrážame by očko na sympatické kopce. Ukáže sa že sympatické kopce sú vlastne riadne podmáčané lúky. Ani to nás však neodradí a vychutnávame si pustú krajinu.

Celý čas som obviňovaný že som nezastal aby si chlapci mohli urobiť fotku kostola v pozadí s horami, presne ako je v sprievodcovi. Bohvie ako dlho by mi boli schopní píliť uši, tak radšej cestou späť na tom prekliatom mieste stojíme a fotíme do bezvedomia. Našťastie fototechnikou sme vybavení tak že by sa japonský zájazd červenal. V kufri máme bordel že by sa červenal hocijaký zájazd.

Je deväť hodín večer a konečne sa úkazalo slnko, s tmavými mrakmi perfektné svetlo na fotenie. Severozápadné pobrežie je naozaj divoké a krásne, preto neváham a beriem prvú odbočku na pláž ktorú vidím. Prichádzame do raja low-cost cestovateľa, na pobreží je trávnatá plocha na táborenie. Pláž sama o sebe je dychberúca, preto sa opať ponárame do Atlantiku.

S Dikim sme mierne podcenili rýchlosť postupu oceánu a preto po kúpaní zbierame veci z vody. Ešte nachádzam jeho hodinky v piesku, Diki chvíľu zápasí so živlom a zachraňuje z jeho pazúrov svoje trenky. Vykúpaný som ešte krajší. Družíme sa s Frantíkom z vedľajšieho karavanu a ten nás ponúka fajným domácim dezertným vínkom. Večer pofajčievame fajku na dune a mudrujeme pri pohľade na oceán.

Fasci, 9.12.2005 16:00 :
videl si tu fotku?
Slnce, 9.12.2005 16:00 :
nie... nenatiahlo mi
Fasci, 9.12.2005 16:00 :
chrumkavo vyzeraju tie kopce
Slnce, 9.12.2005 16:00 :
no ja som videl dost fotiek z irska ;-)
Fasci, 9.12.2005 16:01 :
pre mna by bolo zaujimave povedzme dva dni niekam po kopcoch, potom sa kusok vozit a potom este raz dva dni

Utorok 20.6
Vstupujeme do Severného Írska. Aj tu sa jazdí vľavo. Zastavujeme sa v Derry, mesto však nie je príliš presvedčivé napriek propagande sprievodcu. Už som spomínal že prší? Ideme na Giant's Causeway, ktorý si Fasci nevedno prečo vybral ako najneobľúbenejší cieľ zájazdu. Ostentatívne dáva najavo, že kôli nemu tam vôbec nemusíme stáť. Netušíme že sa mu jeho čierne sny majú splniť do bodky.

K Giant's Causeway sa ide asi desať minút peši, a my ohrdneme autobus za libru plný turistov v dôchodkovom veku. Na dážď sme si už predsa zvykli. Presne vo vzdialenosti z ktorej sa nedá vrátiť sa spúšťa päťminútovy lejak a mokneme ako siroty. Smejem sa z plného hrdla, Fasci postáva na šesťbokých čadičových stĺpoch vbiehajúcich do mora ako zmoknuté kura. Vychádzka sa vydarila. Mokrý nie som až taký pekný, stále to však s prehľadom stačí.

Opäť zvažujeme variantu s hostelom, vychádza však slnko a my dorážame do Belfastu. Centrum je úplne pusté, a tak široké slnkom zaliate ulice využívame aspoň na sušenie. Rogi s Dikim sa pretekajú kto nájde viac pencí na chodníku. Ideme si pozrieť protestantskú a katolícku štvrť kde to ešte nedávno vrelo. Oranžisti majú pochod až o tri týždne, takže všade je pokoj a my obdivujeme nástenné maľby s politickou tematikou. Ťažko uveriť že nie sme v Teheráne, ale v civilizovanej Európe.

Večer táboríme na výbežku s majákom, po skúsenostiach z predošlej noci poriadne ukotvujeme stany proti vetru. Rogi s Dikim si stavajú Včeličku v zrúcanine kostolíka.

Fasci, 9.12.2005 16:02 :
len ci by si sa trafil soferovat vlavo :)))
ja uz som :)))
Slnce, 9.12.2005 16:02 :
otec mi vzdy vravi ze som lavy ;-)

Streda 21.6
Prší. Prechádzame cez Mourne Mountains, som však jediný kto v tomto počasí vystúpi a aspoň symbolicky si ich odfotí. Je letný slnovrat a čakajú nás dve priam mystické miesta. Rogi básni od začiatku o Tare, sídle dávnych írskych kráľov, a naozaj tam budeme musieť zájsť aj keď je to len holý kopec osratý ovcami.

Najprv však tajomná päťtisíc rokov stará hrobka Newgrange, kde na zimný slnovrat svieti slnko chodbou presne do komory. Diki si najprv zákerne kúpi lístok a potom nám vyčíta že sme ho tam donútili ísť. Všetci okrem Rogiho sa tešíme, lebo šípime že prehliadka bude oveľa zaujímavejšia. A naozaj, dozvedáme sa že Diki presne takúto pivnicu betónoval u sestry v Kavečanoch. Dokonca nás tam celkom nezištne pozýva nabudúce pomôcť. Mám dojem že Rogi asi nepríde. Potom čo Rogi básni o dávnych staviteľoch ktorý nedovolili preniknúť dnu ani kvapke vody, nachádza Diki plastovú izoláciu na vonkajšom plášti stavby a jeho nadšenie nepozná hraníc. Vraj používajú takú istú. Rogiho po prehliadke naopak vyťahujú z hrobky spojeným úsilím všetci sprievodcovia, drží sa tam zubami-nechtami.

Odchádzame na Taru, keďže je slnovrat, na lúke táboria deti kvetov. Tie kvety pravdepodobne fajčia. Nemáme na sebe ani kúsok pleteného alebo batikovaného oblečenia, takže sme úplne mimo. V kostolíku vyspevuje ženská z Austrálie, každému sa páči len mne nie. Som divný? Vo vzduchu sa vznáša atmosféra tajomna, až neskôr zisťujem že tiahne od spoločných toaliet. Ale majú tam dobrý antikvariát kde si Rogi plní časť celoživotného questu a Táni kupujeme Oscara Wilda.

Aspoň raz denne hráme takú zvláštnu hru. Navigátor: „Do ľava“. Vodič: „Do ľava?!“. Navigátor: „Aha fakt, do prava.“. Naivne som dúfal že za desať dní si prestanú mýliť ruky. Ťaháme na Dublin, kde máme dohodnutý nocľah v ďalšom svidníckom dome, keďže sme tak úspešne nadviazali družbu prvý večer. Skúšame ho lokalizovať v dedine. Rogi: „Do prava.“. Slnce: „Do prava?!“. Rogi „Aha fakt, do ľava.“. Po pár metroch sa ukazuje že sme mali ísť do prava...

Navštevujeme poslednýkrát Lidl a dopĺňame zásoby aby sme neprišli s prázdnymi rukami. Sedíme s domácimi pri stole a vyťahujeme spoločných známych z Medzilaboriec. V jednej chvíli sa nás chalan pýta či nie sme náhodou všetci vysokoškoláci že máme taký divný humor. Tak ja neviem. Rogiho v noci odvážame na letisko lebo má skoro ráno let. On musí byť vždy iný. Cestou s Fascim tipujeme či máme dosť benzínu na návrat. Áno, stále som najkrajší.

Slnce, 9.12.2005 16:06 :
skusim porozpravat s chlapcami v priebehu vikendu
Fasci, 9.12.2005 16:10 :
tak skus teda zistit ci by sla ta dlhsia varianta...
Fasci, 9.12.2005 16:11 :
t.j. 7 dni a viac
aby bol aj trek
no a potom mozme pohladat letenky

Štvrtok 22.6
Ako je už zvykom, ráno v Dubline vstávame pomaly. Zdá sa že som jediný s vážnym záujmom o prehliadku mesta, poniektorí vyzerajú spokojní s listovaním v Eme a povaľovaním sa na gauči. Napokon vyrážame a o dvanástej sme v centre. Strhne sa drobná škriepka o to, kto komu privrel nohu pri vystupovaní do dverí ponorky.

Mesto nás celkom prekvapí rušnou atmosférou, prezeráme si Trinity College. Ešte viac času strávime v protiľahlom obchode Peterson a odľahčíme ich o dve fajky. Zastavíme sa na hrade ale nemáme čas zhliadnuť orientálne zbierky. Dikiho to dosť zarmúti, najmä preto že to bolo konečne niečo zadarmo. Naopak do extázy ho uvedie objav firmy Dolmen Constructions ktorá podľa jeho teórie stavia falošné staré pamiatky. Fotíme ešte kostoly a v parku pred katedrálou Sv. Patrika sa Ivan s Dikim na lavičke vyzúvajú. Kostol si obzerajú akoby ho práve zdedili.

Nevynecháme ani slávnu štvrť Temple Bar plnú pubov a krčmičiek. Čisto zo záujmu o pamiatky si v jednom dávame Guiness a sledujeme v priamom prenose ako Taliani posielajú domov Čechov. Hodinku trávime v dopravnej špičke podvečerného Dublinu, ale prefíkane sme si nechali časovú rezervu, takže na letisko prichádzame v čas. Auto vraciame po 2000 najazdených kilometroch bez škrabanca, Sv. Patrik bol s nami.

Rogi nás sms-kou varoval aby sme sa nepokúšali vziať plynové bomby do batožiny, tak sa nepokúšame. Dokonca sa nám darí na letisku kúpiť magnety Guiness na chladničku takže vládne spokojnosť. Nemám po ruke spätné zrkadlo, ale aj tak som si istý že som stále najkrajší. V Bratislave sa o pol noci lúčime a ja s Dikim sa snažíme ukradnúť si pár hodiniek spánku v dusnej hale letiska. Budeme ho potrebovať, veď už poobede vyrážame na Festival športu a kultúry do Medzilaboriec...

Slnce, 29.6.2006 22:10 :
prave sme v diskusii s matusom prisli na to, ze ty vyhlaseny stylista si nam este nic nenapisal...
Fasci, 29.6.2006 22:11 :
vies ze to mam v plane
Slnce, 29.6.2006 22:39 :
velmi silno zvazujem ze napisem irsko... a ako intro si pozeram nasu icq komunikaciu z decembra ;-)
Fasci, 29.6.2006 22:42 :
mohol by si aj ty nieco napisat konecne